دانلود بررسی کاروانسرا پاورپوینت


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان araaam.loxblog.com و آدرس araaam.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
فهرست مطالب: دانلود بررسی کاروانسرا پاورپوینت

تاریخ ایجاد 06/02/2018 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 43   قیمت: 9800 تومان     تعدادمشاهده  1  


دانلود پاورپوینت با موضوع کاروانسرا
 
 
 
 
 
بخشی از مطالب:
 
 
کاروانسرا ساختمانی است که کاروان را در خود جای می‌دهد و بزرگ‌ترین نوع ساختمانهای اسلامی است. پلان آن معمولاً مربع یا مستطیل شکل است
 
 
کاروان‌سرا ترکیبی از کاروان (کاربان) به معنی تعدادي مسافر که به صورت گـروهـی سفر مـی‌کنند و سرای، به معنـی خـانـه و مکان است. هـر دو واژه برگرفته از زبان  پهلوي است. ساده‌تر هم می‌توان چنین گفت: کاروان‌سرا ساختمانی است که  كاروان را در خود جای می‌دهد و بزرگ‌ترین نوع ساختمان‌های اسلامی است.
 
پلان كاروان‌سرا معمولاً مربع یا مستطیل شکل است، با یک ورودی برجسته، عظیم، بلند و معمولاً ساده و بدون نقش. با دیوارهایی که گاهی اوقات بادگيرهايي در انتهای آن تعبیه شده است. یک دالان با طاق قوسی که مابین ورودی و حیاط داخلی قرار گرفته، فضای کافی را برای جا دادن حیوانات بارکش فراهم ساخته است. بر روی سکوهاي برآمده‌ای که پیرامون این حیاط قرار گرفته‌اند، طاقگان‌هایی واقع شده که نمای داخلی را مفصل بندی کرده است. در پشت اين طاق‌ها، حجره‌هاي کوچکی برای منزل دادن مسافران ساخته شده است. در کاروان‌سراهای دو طبقه، از حجره‌های پایینی برای انبار کردن کالاها و از حجره‌های بالایی برای منزل دادن مسافران استفاده می‌شده است.
 
کاروان‌سرایی که بیشتر برای نگه‌داری اسب و چهارپایان استفاده می‌شده را “رباط” می‌گفتند. تحول و گسترش کاروان‌سراهای ايران در ادوار مختلف بستگی به وضعیت اجتماعی، اقتصادی، مذهبی و … داشته است.
 
اساس معماری کاروان‌سراهای ایران، مانند سایر بناها، تابع شیوه، سنت و سبک رایج زمان خود بوده است. به این ترتیب می‌توان پنداشت که کاروان‌سراهای پیش از اسلام نیز تابع شیوه معماری زمان خود بوده و معماری خاصی نداشته است. شیوه معماری، محل و منطقه، مصالح ساختمانی و موقعیت جغرافیائی نقش موثری در ایجاد این‌گونه بناها داشته است.
 
در کاروان‌سراها اتاق‌های مسافران معمولا پیرامون حیاط ساخته می‌شده و پشت آنها اصطبل قرار داشته و درب ورودی اصطبل‌ها در چهار گوشه داخلی بنا قرار داشته و گاهی نيز در ایوان ورودی حیاط باز می‌شده است.
 
در دوره صفوی طرح معماری کاروان‌سراها متنوع شد و علاوه بر کاروان‌سراهای چهار ایوانی، كاروان‌سراي کوهستانی، مدور، هشت ضلعی و کویری نيز بر طبق موقعیت جغرافیائی و مکانی احداث شد.
 
 
 
سبک اصفهانی:
به شیوه‌ی معماری دوره‌ی صفویه، سبک اصفهانی اطلاق می‌شود. چون اولین بنادر شهرهای اصفهان ساخته شده و به سبک اصفهانی معروف است. دوره‌ی حکومت شاه عباس را عصر طلایی سبک اصفهانی می‌دانند.


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود ,پاورپوینت ,با ,موضوع ,کاروانسرا , , , , , ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود بررسی و مقایسه ورودی های خانه های یزد و ابیانه پاورپوینت
دانلود پاورپوینت ,سرگذشت شکل گیری, شهرک غرب در تهران
دانلود پاورپوینت ,بررسی سازه های آبی شوشتر
پاورپوینت زیگورات چغازنبیل
پاورپوینت معماری بومی گیلان
معماري بازار قديمي اراك
کاشان
مطالعات زمينه سايت آزاد شهر طراحي معماري(5)
پاورپوینت سازه های آبی شوشتر
بررسي ميزان آمادگي مراكز آموزشي درماني كاشان ازنظر مديريت بحران درحوادث غير مترقبه
سرگذشت شکل گیری شهرک غرب در تهران
اصل توازن درگسترش شهرها
نظريه هاي مكانيابي بررسي ناحيه43 منطقه 10 شهر مشهد (اراضي الهيه)
پاورپوينت شهر بلقيس (اسفراين)




:: برچسب‌ها: دانلود بررسی کاروانسرا پاورپوینت ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : aram
ت : سه شنبه 17 بهمن 1396
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');