دانلود بررسی پاورپوینت کاشی و کاشی کاری در معماری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان araaam.loxblog.com و آدرس araaam.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
فهرست مطالب: دانلود بررسی پاورپوینت کاشی و کاشی کاری در معماری

تاریخ ایجاد 10/10/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 29   قیمت: 7700 تومان     تعدادمشاهده  2  


پاورپوینت کاشی و کاشی کاری در معماری
 
 بخشی از مطالب:
 
 
با گسترش دین اسلام در شرق، شیوهٔ معماری در این مناطق خصوصاً در بخش تزیینات تغییر نمود. اسلامیون، آن دسته از آثار هنری که از آداب و رسوم اسلامی خارج بودند و حاوی نماد انسانی و حیوانی بودند را تخریب کردند. در نظر آنان هنر می‌بایست در خدمت علم و دانش باشد نه پرستش. در عهد اسلامی هنرهای تزئینی و صورت‌گری فقط از جهت صحنه‌های یادگاری و حماسی باقی ماندند. نقاشی مشجر خطوط هندسی و نوشته‌های کوفی مزین و آمیخته با گل و برگ و غیره روی بناها یقیناً از سده سوم هجری به بعد رواج یافته‌اند. این گونه تزئینات را می‌توان در خشت‌های بنای آرامگاه اسماعیل سامانی در بخارا در حدود سال‌های ۳۰۰ هجری قمری (۹۶۰ میلادی)، مقبره پسر علمدار ۴۱۸ قمری (۱۰۲۷ میلادی)، نقاشی گل و برگ لوحه سنگی مرمر سلطان محمود غزنوی حدود ۴۰۰ قمری (۱۰۰۹ میلادی)، آثار نقاشی روی سنگ گچ دیوارهای ابنیه عصر سامانیان و اوایل دوره غزنویان مشاهده کرد.
کاشی به قطعه سنگی مصنوعی گفته می‌شود که طول و عرض آن مختلف بوده و ضخامت آن چند میلیمتر است، و یک روی آن دارای سطحی شیشه‌ای بوده و کاملاًّ صاف و صیقلی می‌باشد. کاشی محصولات سفالین و سرامیکی است که در ساختمان کاربرد و اهمیت ویژه‌ای دارد مانند حمام‌ها، توالت‌ها، آشپزخانه‌ها و آب ریزگاه‌های عمومی و غیره. کاشی برای تزئینات داخل و خارج ساختمان و همچنین برای بهداشت و عایق رطوبت به کار می‌رود. واژه کاشی از نام شهر کاشان اقتباس شده که از اوایل دوران اسلامی به عنوان مرکز صنعت سفال سازی مشهور بود.
هنر زیبای کاشیکاری از هنرهای دستی و قدیمی ایران است که زیباترین و قدیمی ترین آنها کاشی های فیروزه ای اصفهان است و کتیبه های تاریخی مناره های دوران سلجوقی با آنها تزیین شده است. قرن هشتم هجری دورانی است که این هنر زیبا برای تزیین بناها کاربرد فراوان پیدا کرد و تا اواخر قرن دوازدهم هجری (انقراض صفویه) ادامه داشت.
به تدریج استفاده از کاشی با نقوش گل و بوته و مخصوصاً نوع خشت و هفت رنگ که مخصوص مساجد بود، به منازل نیز راه یافت و استادان کاشیکار اصفهانی پا را از گل و بوته و اشکال هندسی فراتر نهاده و نقش انواع حیوانات و پرندگان را در کاخها و منازل متداول کردند، هنر کاشیکاری همچنان مورد استفاده هنرمندان اصفهانی بود به طوری که در بیشتر بناها کاربرد داشت. درحال حاضر کاشیکاری و کاشی سازی از هنرهای دستی اصفهان است و اساتید این هنر مانند مرحوم مصدق زاده و آقاحسین مصدق زاده و کارگاههای متعدد کاشی سازی به تولید این فرآورده هنری مشغول هستند.
پاورپوینت کاشی و کاشی کاری در معماری دارای ۲۹ اسلاید بوده و در آن تصاویر همراه با توضیحات کامل ارائه شده است و می توانید فهرست و تصاویر پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را مشاهده نموده و در صورت تمایل اقدام به خرید آن نمایید. از این پاورپوینت می توانید برای دروس معماری اسلامی ، عناصر و جزییات ، مواد و مصالح ساختمانی و … استفاده نمایید.
 
فهرست:
فصل اول: کاشی
مراحل تهیه کاشی
– ساختن گل
– قالب گیری
– خشک کردن
– پختن کاشی
– لعاب دادن روی کاشی
مواد تشکیل دهنده کاشی
تاریخچه هنر کاشیکاری درایران
فصل دوم: کاشی کاری
کاشی و کاربرد آن
اساتید کاشی کاری
کاشی معرق
کاشی هفت رنگ
خط بنایی وسیله تزئینی در کاشی
نتیجه گیری
 
 
عنوان: کاشی و کاشی کاری در معماری
فرمت: پاورپوینت
حجم در حالت فشرده: 3.5 MB
صفحات: 29 اسلاید


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت , کاشی و ,کاشی کاری در ,معماری , , , تزیینات , آرامگاه اسماعیل سامانی , بخارا , مصالح ساختمانی ,کاشی , ,کاشی کاری در معماری , ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود بررسی پاورپوینت گنبد و جایگاه آن در معماری اسلامی
دانلود بررسی پاورپوینت گنبد در معماری ایران
دانلود بررسی پاورپوینت مقرنس در معماری ایرانی و اسلامی
دانلود بررسی پاورپوینت مسجد برای درس معماری اسلامی
دانلود بررسی پاورپوینت مناره
دانلود بررسی معماری اسلامی آشنایی با گره
دانلود بررسی گنبد در معماری ایران
دانلود بررسی بازار ها در معماری ایران
دانلود بررسی آشنایی با مقرنس
دانلود بررسی نگرش معناگرا
دانلود بررسی مهمترین اصول معماری اسلامی
دانلود بررسی نماد گرایی در معماری
دانلود بررسی ساختمان های دولتی همسویی سنت و تجدد
دانلود بررسی زیبایی شناسی در معماری
دانلود بررسی هویت و حکمت هنر اسلامی
دانلود بررسی آلبوم تصویری خانه امینیان
دانلود بررسی آستانه شاه نعمت الله ولی
دانلود بررسی جاذبه های تاریخی کرمان
دانلود بررسی حمام صفا




:: برچسب‌ها: دانلود بررسی پاورپوینت کاشی و کاشی کاری در معماری ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : aram
ت : چهار شنبه 11 دی 1398
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');