دانلود بررسی مقاوم سازی تیر بتنی پاورپوینت


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان araaam.loxblog.com و آدرس araaam.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
فهرست مطالب: دانلود بررسی مقاوم سازی تیر بتنی پاورپوینت

تاریخ ایجاد 22/10/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 43   قیمت: 7300 تومان     تعدادمشاهده  2  


پاورپوینت مقاوم سازی تیر بتنی
بخشی از مطالب:
تیرها عموما بصورت افقی و یا شیبدار در سازه قرار می گیرند و بارهای قایم وارده بر محور خود را به ستون ها منتقل می کنند. در زلزله های شدید ستون ها نباید آسیب ببینند و خرابی باید به تیرها و یا بادبندها منتقل شود بدین منظور به هنگام مقاوم سازی ساختمان همواره تیر مقاوم سازی شده نباید قوی تر از ستون متصل به آن باشد.
مقاوم سازی تیر بتنی
 
امروزه بحث مقاوم سازی لرزه‌ای سازه‌ها و ساختمان‌های موجود به یكی از محوری‌ترین مسایل موجود در مهندسی زلزله مبدل شده است. غالباً ساختمان‌هایی كه نیاز به مقاوم سازی در برابر زلزله دارند در دو گروه عمده قرار می‌گیرند.
۱- گروه اول ساختمان‌هایی هستند كه قبل از تدوین هر گونه ضوابط لرزه‌ای و یا پس از تدوین آنها اما بدون رعایت آن ضوابط طراحی و ساخته شده‌اند و بهره‌برداری از آنها در حال حاضر نیز ادامه دارد.
چنین ساختمان‌هایی در بیشتر موارد صرفاً برای بارهای ثقلی طرح شده و فاقد هر گونه پایداری لرزه‌ای به ویژه در برابر حركات قوی و شدید زمین هستند.
۲- در گروه دوم ساختمان‌هایی قرار می‌گیرند كه مطابق ضوابط لرزه‌ای مشخصی طراحی و اجرا شده‌اند و اكنون به علت تغییر آن ضوابط و احیاناً افزایش سطح نیروهای طرح ‌یا تغییر در ضوابط شكل‌پذیری نیاز به بهسازی دارند.
در كشور ما به دلایل مختلف و به ویژه به علت جنبه‌های اقتصادی مسئله، در حال حاضر تمركز بر روی مقاوم سازی ساختمان‌های گروه اول است. ‌در در مقاوم‌سازی كلی، كل سیستم سازه با روش‌های مختلفی مانند استفاده از دیوارهای برشی، مهاربندها، میان قاب‌ها و… به منظور افزایش مقاومت و سختی و نیز تأمین شكل‌پذیری لازم تقویت و بهسازی می‌شود.
‌در سیستم‌های سازه‌ای معمول مانند قاب‌های خمشی و سیستم‌های دو گانه، تیرها نقش بسیار مهمی در لرزه‌بری سیستم دارند. این المان‌ها برای عملكرد مناسب نیاز به شكل‌پذیری بالا و مقاومت و سختی متناسب با آن دارند. طراح بایستی قبل از اقدام به بهسازی مكانیزم غالب در رفتار تیر داخل سازه مورد نظر را تشخیص داده و سپس متناسب با آن اقدام به انتخاب روش و سپس مقاوم سازی كند. برای مثال چنانچه شكل‌پذیری خمشی المان تیر پائین باشد، طراح ابتدا بایستی این نوع شكل‌پذیری را تأمین نموده و در مرحله بعد سعی در تأمین مقاومت برشی در تیر تا لحظه تشكیل مفاصل پلاستیك خمشی نماید. ‌


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,مقاوم سازی , تیر ,بتنی , , ,تیرها , سازه ,زلزله های شدید ,ستون ها , مقاوم سازی شده , ,مقاوم سازی تیر بتنی , , ,ساختمان‌هایی ,دیوارهای برشی، ,مهاربندها، ,میان قاب‌ها , بهسازی , سازه‌ای ,قاب‌های خمشی , طراح ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود بررسی علل خرابی دیوارهای حائل پاورپوینت
دانلود بررسی هیجان نفسگیر مهندسی ابرپل‌ها پاورپوینت
دانلود بررسی مشکلات اجرایی سقف‌هاپاورپوینت
دانلود بررسی تاریخچه و پیشرفت های علمی در سلول های خورشیدی پاورپوینت
دانلود بررسی مسائل اجرایی دیوارهای حائل پاورپوینت
دانلود بررسی ابن خلدون و علم عمران پاورپوینت
دانلود بررسی دیوار طره‌ای بتنی و دیوار نیمه سنگی پاورپوینت
دانلود بررسی دیوار برشی پاورپوینت
دانلود بررسی روش اجرای پله ساختمان و ساخت شمشیری پاورپوینت
دانلود بررسی انکراژ و نیلینگ پاورپوینت
دانلود بررسی شمع کوبی پاورپوینت
دانلود بررسی شمع‌های مکشی پاورپوینت
دانلود بررسی شمع‌های مکشی پاورپوینت
دانلود بررسی سیمان ویژه و سیمان نسوزپاورپوینت
دانلود بررسی توسعه‌ی صنعت سیمان و بتن با استفاده از سیاست های توسعه ای پایدارپاورپوینت
دانلود بررسی ضد یخ بتن پاورپوینت
دانلود بررسی معرفی سیستم سقف “گرین وافل” Green Waffle پاورپوینت
دانلود بررسی سقف های پس تنیده یا پس کشیده پاورپوینت
دانلود بررسی سند بلاست پاورپوینت




:: برچسب‌ها: دانلود بررسی مقاوم سازی تیر بتنی پاورپوینت ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : aram
ت : شنبه 22 دی 1397
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');