دانلود بررسی مرمت مصلی تاریخی مشهدپاورپوینت


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان araaam.loxblog.com و آدرس araaam.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
فهرست مطالب: دانلود بررسی مرمت مصلی تاریخی مشهدپاورپوینت

تاریخ ایجاد 02/07/2018 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ:    قیمت: 3300 تومان     تعدادمشاهده  2  


پاورپوینت مرمت مصلی تاریخی مشهد
 
پاورپوینت مرمت مصلی تاریخی مشهد
بخشی از مطالب:
مصلی پایین خیابان مربوط به دوره صفویه است و در مشهد، بلوار مصلی واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۵ دی ۱۳۱۰ با شمارهٔ ثبت ۱۴۱ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
عملیات حفاظت، مرمت و پاکسازی تزئینات معماری بنای تاریخی مصلی پایین خیابان مشهد آغاز شده که در کنار آن اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در ایوان اصلی و یکی از ایوانچه‌های پیرامون این بنای تاریخی متعلق به دوره صفویه ادامه دارد.
 
موقعيت جغرافيايي:
استان پهناور خراسان (پس از انتزاع شهرستان طبس از آن) با وسعتي بيش از ۲۳۸ هزار كيلومتر مربع و حدود ۶/۱۴ درصد خاك كشور بزرگترين   واحد تقسيمات كشوري است. اين استان داراي بيشترين طول مرزهاي خارجي (۱۴۵۱ كيلومتر) با دو كشور (تركمنستان و افغانستان) بوده و از جنوب و غرب در مجاورت پنج استان (گلستان، سمنان، يزد، كرمان وسيستان و بلوچستان) قرار دارد. وسعت زياد، مرزهاي خارجي طولاني و موقعيت منطقه اي  به اين استان اهميت ژئوپلتيك خاص داده است.
استان وسيع خراسان در شمال شرقي كشور بين ۵۵ درجه و ۱۷ دقيقه تا ۶۱ درجه و ۱۵ دقيقه طول شرقي و ۳۰ درجه و ۲۴ دقيقه تا ۳۸ درجه و ۱۷ دقيقه عرض جغرافيايي نيمكره شمالي قرار گرفته است.
پيشينه تاريخي خراسان:
استان پهناور خراسان با ساختار گونه‌گون و كهن زمين شناختي، اقليم متنوع و جاذب، موقعيت ويژه جغرافيايي، بي‌گمان از قديمي‌ترين دوران حيات بشري، بستر فعاليتهاي معيشتي، بازرگاني و نظامي عمده بوده است، به دليل همين موقعيت خاص، كهن‌ترين، معروفترين و طولاني‌ترين راه ارتباطي بين شرق و غرب يعني «جاده تاريخي ابريشم» از طريق خراسان شرق را به غرب مرتبط مي‌سازد.
تنوع جغرافيايي سرزمين خراسان با وجود آب و هواي كويري و گرم در بخش جنوبي و معتدل كوهستاني در شمال استان و به طور پراكنده در مركز، با ارتفاعات قابل توجهي نظير بينالود، هزار مسجد، كپه داغ، قهستان و…، زمينه‌اي مناسب براي استقرار بشر از قديمي‌ترين ايام و جذب اقوام و طوايف متعدد در دورانهاي مختلف بوده است؛ سرزميني كه نواحي مختلف آن عرصه رويش انواع نباتات مناطق سردسيري و گرمسيري از قبيل گندم، برنج، بادام، سيب، انگور، پسته، خرما و… است و مناطقي از آن، استعداد پرورش انواع مختلف حيوانات اهلي و وحشي نظير پلنگ، گرگ، شتر، اسب، آهو، گوسفند، بز و… را داراست.
قديمي‌ترين آثار حيات انساني در ايران، شامل تعدادي ادوات و دست‌افزارهاي سنگي، با قدمت تخميني ۸۰۰ هزار سال قبل، متعلق به دوران پارينه سنگي قديم، از بستر رودخانه كشف‌رود مشهد به دست آمده است. در حالي كه قديمي‌ترين مكانهاي استقرار انسان، حداكثر با قدمت ۱۰۰ هزار سال در نواحي ديگر ايران نظير آذربايجان، لرستان و… شناسايي شده‌اند.


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,مرمت , مصلی ,تاریخی , مشهد , ,پاورپوینت مرمت مصلی تاریخی مشهد , , ,مصلی , صفویه , مشهد، ,بلوار مصلی , ,عملیات ,حفاظت، , مرمت و ,پاکسازی , تزئینات معماری ,بنای تاریخی مصلی , مشهد , ,پيشينه ,تاريخي ,خراسان: ,استان پهناور خراسان ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود بررسی بهسازی و نوسازی بافت های تاریخی
دانلود بررسی تاریخچه مرمت پاورپوینت
مرمت مجموعه تاریخی مسعودیه تهران
دانلود بررسی سیر تحول در برنامه های مرمت بافت تاریخی
دانلود بررسی مرمت مدرسه عمادیه پاورپوینت
پاورپوینت بررسی مرمت مدرسه رشدیه تبریز
دانلود تجزیه و تحلیل مرمت خانه دانشمندي در استان يزد ،پاورپوینت
دانلود بررسی مرمت خانه پروین اعتصامی پاورپوینت
دانلود بررسی مرمت گنبد علویان همدان پاورپوینت
دانلود بررسی مرمت خانه ی رجایی پاورپوینت
دانلود بررسی حفاظت در برابر انواع خطرات و مدیریت مرمت پاورپوینت
دانلود تجزیه و تحلیل بافت های فرسوده و تاریخی -بازار تبریز ،پاورپوینت
دانلود تجزیه و تحلیل مرمت و احیاء خانه طبیب زاده اصفهان،پاورپوینت
دانلود تجزیه و تحلیل تعمیر و نگهداری خانه پیشه وران خراسان،پاورپوینت
دانلود تجزیه و تحلیل مرمت خانه غفاری کرمان ،پاورپوینت
دانلود تجزیه و تحلیل خانه بهزادیان مشهد + فایل اتوکد ،پاورپوینت
دانلود تجزیه و تحلیل مرمت و احیا خانه امیر لطیفی ،پاورپوینت
پاورپوینت بررسی مرمت خانه محمدی مشهد
پاورپوینت بررسی مرمت مقبره آرامگاه بابا لقمان سرخسی




:: برچسب‌ها: دانلود بررسی مرمت مصلی تاریخی مشهدپاورپوینت ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : aram
ت : دو شنبه 11 تير 1397
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');